Privat Verksted

Meny

Q&A – Tillit Forsikring AS

Hvor finner jeg brukervilkårene?

Du finner brukervilkårene i Tillit appen, under "brukervilkår" på profilsiden.

Hvor ser jeg mine forsikringer?

Du finner oversikt over dine forsikringer og kjøpshistorikk i Tillit appen under "din profil".

Hvordan er Tillit annerledes enn andre forsikringsselskap?

Tillit er et insurTech selskap som tilbyr heldigitalisert forsikring med dynamiske forsikringspremier. Ingen andre selskaper i norden tilbyr dette.

Hva er dynamiske priser?

Tillit skal ikke tjene penger på å gjøre skadeutbetalinger vanskelig for deg. For å holde dette løftet har vi utviklet en dynamisk prismodell. Med denne prismodellen tilbyr vi en pris basert på våre faktiske skadeutbetalinger. Premien fastsettes ut i fra en gjennomsnittlig beregning av Tillits innrapporterte skader. Der de fleste forsikringsselskap tenker "jo færre skader, jo mer profitt", tenker vi "jo færre skader, jo lavere pris til deg".

Hva er forskjellen mellom dynamisk pris og fast pris?

Fastpris sikrer at du vet akkurat hvor mye du skal betale hver måned, mens dynamisk pris vil variere fra måned til måned basert på skader. Har vi lite skader vil den dynamiske prisen gå ned. Har vi mye skader vil den dynamiske prisen gå opp.

Fastpris tar utgangspunkt i den nåværende dynamiske prisen med et lite tillegg.

Hvordan betaler jeg min forsikring?

Ved inngåelse av forsikring betaler du for den første måneden med en gang. Etter dette forhåndsbetaler du for hver periode i Vipps. Dette trekkes automatisk gjennom Vipps Recurring Payment API.
Ved kansellering av forsikringen får refundert utestående forsikringspremie fra og med neste døgn dersom du sier opp før forsikringsperioden er over.

Hva skjer hvis jeg ikke har penger på kortet?

Pr nå blir forsikringen kansellert, men vi jobber med en løsning slik at forsikringen blir satt på pause frem til du betaler.

Kan jeg forskuddsbetale for et helt år?

Nei.

Hvordan vet jeg hva egenandelen er?

Egenandelen beregnes ut ifra en fastsatt prosentandel av det gjeldende reparasjonsverkstedets reparasjonskostnad for knust skjerm. Prosentandelen starter på 60 % av reparasjonskostnadene og reduseres ned til 5 % over periode på 6 måneder dersom mobilen holdes skadefri. Bruk av forsikring vil tilbakestille den nedjusterte egenandelen. På min side i appen finner du oversikt over din egenandel til enhver tid.

Kan jeg bytte selskap til dere selv om jeg allerede er forsikret i et annet selskap?

Ja. Når du vil bytte forsikringsselskap må du si opp din gjeldende forsikringsavtale. Vi anbefaler at du sier opp fra samme dato du blir kunde hos oss. Ta kontakt med kundeservice hos ditt nåværende forsikringsselskap.

Kan jeg si opp forsikringen?

Du kan når som helst si opp din forsikring hos oss under din profil. Du får refundert utestående forsikringspremie fra og med neste døgn dersom du sier opp før forsikringsperioden er over.

Hvordan ser jeg at pengene har blitt refundert?

Pengene blir refundert til din konto via Vipps. I betalingshistorikk i appen Vipps finner du informasjon om refunderingen.

Hvordan kan jeg vite at det er trygt å være forsikret hos dere?

Selv om Tillit er nyetablert og lite, kan vi garantere deg at vi kan betale erstatning ved skade. Tillit er sikret av forsikringsselskapet Eir ansvarlig dersom vi er ute av stand til oppfylle våre forpliktelser. I tillegg oppfyller Tillit alle lovpålagte krav til å være forsikringsagent og har tillatelse fra Finanstilsynet til å drive forsikringsagentvirksomhet. Vi er også en del av mediekonsernet Schibsted som er Tillits største eksterne investor.

Er dataen min trygg? Hvordan behandler dere data?

Vi er opptatt av tillit og tar ditt personvern på alvor. Se vår personvernerklæring for hvordan vi behandler dine data.

Hvordan melder jeg en skade?

Du melder skade i Tillit appen eller på nettsiden.

Hva skjer etter jeg har meldt en skade?

Når du har meldt skade i appen går du til verkstedet du har valgt. Her vil verkstedet fikse telefonen din og du vil motta en mail når mobilen er fikset og du kan hente den igjen.

Hvilke verksteder kan jeg bruke ved skade?

Du kan fritt velge mellom de verkstedene Tillit har inngått serviceavtale med. Vi har testet disse verkstedene for å sikre oss at du blir fornøyd. Du finner oversikt over de ulike verkstedene i appen.

Er mine foreldre eller barn dekket av min forsikring?

Nei.

Hvor har dere hovedkontor?

Vårt hovedkontor er på StartUpLab Oslo Science Park med adresse Gaustadalléen 21, 0349 Oslo.

Hva skjer hvis jeg har kjøpt ny telefon? Følger forsikringen med videre?

Når du har skaffet deg en ny telefon og logger inn i appen vil vi kjenne igjen at du har en annen telefon og spør om du ønsker å bytte forsikring. Da blir den gamle automatisk terminert og du har fått en ny forsikring, med samme dekning, på ny telefon.

Kan jeg forsikre andre venner eller familiemedlemmer?

Nei, du kan kun forsikre den telefonen du laster ned appen på.

Er dere kun i Norge?

Per dags dato er Tillit kun i Norge, men Tillit har planer om å ekspandere til Sverige og andre europeiske land.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med en i Tillit-teamet?

Se kontaktinformasjon her

Jeg klarer ikke ta bilde av skjermen min. Hvordan gjør jeg det?

Finn et speil, hold mobilen ca 20cm fra speilet slik at QR koden blir lest. Hold rolig i mellom 5 og 10 sekunder. Skjermen skal vende inn mot speilet.

Hvorfor opparbeider jeg ikke skadefrie dager?

Fordi du ikke har tatt bilde av skjermen din. For å opptjene skadefrie dager trenger vi et bilde av skjermen din for å se at den er hel.

Hvorfor kan jeg ikke bestille en reparasjon?

  1. Ikke forsikring
  2. Du har allerede en ventende reparasjon
  3. Ingen av våre samarbeidspartnere tilbyr reparasjon på din tlf